Pages

Friday 17 June 2011

...DOAKU SENTIASA BERSAMAMU...

aku sedih..aku sebenarnya anak yang kuat menangis..setiapa kali aku sedih or sakit hati..hanya dengan menangis aku dapat pujuk hati aku..

bila aku sedih..dalam kepala aku hanya ada emak..bila ada yang melukakan hati aku..menyakiti hati aku..satu2nya penenang aku adalah emak..aku jatuh..berkali-kali..aku bangun..aku berdiri..aku jatuh balik..semuanya ajar aku erti tabah, sabar, kuat, semua aku belajar dari emak..

frankly speaking..aku terlalu banyak disakiti..aku kadang2 sampai xdapat nak menangis sebab terlalu sakit perasaan aku..tapi..setiapkali aku terasa sakitnye dalam hati..aku teringat satu2nya kata emak aku..


:: ..sayang, biar orang buat kite..jangan kite buat orang..sabarlah sayang..Allah sentiasa ada melindungi hamba2NYA yang dalam kesusahan.. ::


sejak tu..seboleh2nya aku xkan menangis depan mak kalau aku sedih..aku nangis sorang2 dalam bilik..kadang2 aku nampak jugak mak nangis senyap2 bila ade benda sedih terjadi..mak pon xpernah tunjuk depan aku kalau die sedih..mak adalah nyawa aku..mak adalah segala2nya bagi aku..


dulu, bila aku nakkan sesuatu..aku suka memberontak..aku akan dapatkan apa yang aku kehendaki dengan mendesak mak..kadang2, sampai mak terdiam seribu bahasa mengenangkan keletahku..aku merasakan yang mak xsayangkan aku bila apa yang aku hajati, tidak dipenuhi oleh mak..
tapi bila aku besar, baru aku faham..mak bukan xsayang aku.tapi banyak lagi benda yang mak fikir.kalau nak kira, jasa mak pada aku cukup besar.tak terbalas. masa kecik2, masa tinggal kat kg, masa tu xde motor pon..mak naik basikal je hantar aku kat sekolah..tengahari mak dtg ambik..kalau hari panas..hari ujan..aku kat belakang berpayung..mak berpanas kat depan.berhujan kat depan..mak sabar je kayuh..aku banyak belajar sabar dari emak.emak adalah guru terbaik aku...satu pengorbanan mak yang ni pon aku xmampu nak balas dengan apapun seumur hidup aku..inikan pula jasa mak yang lahirkan aku..susukan aku.. :'(

so now..bila aku sedih..jadi aku cuba tuk pujuk diri sendiri..aku cuba hadapi segala2nya dengan senyuman..aku tahu..Allah itu maha mendengar..Allah itu maha mengasihani..Allah pasti merencanakan sesuatu yang lebih baik esok sekiranya hari ini aku merasakan kesusahan dan kesakitan..

Ya Allah, jangan hilangkan orang2 yang aku sayang dari kehidupanku lagi..:(

mak, i miss u so much right now..






:: khas untuk arwah ibuku..Al-Fatihah.. :( ::
thx for reading this..

No comments:

Post a Comment